Testul conține șase probleme de tipul celor de la subiectelul III de la Evaluarea Națională. Timpul de lucru este de 80 de minute. În cazul în care completezi testul pe telefon și o parte din enunț nu se vede complet în modul "portrait", întoarce telefonul în mod "landcape". La fiecare problemă încarca o poza sau un fisier pdf cu rezolvarea ta pentru a fi trimisă la adresa de email completată, pentru corectare. Nu este obligatoriu să atașezi fișiere la fiecare problema. Poți face un fișier pdf cu fotografiile rezolvărilor de la mai multe probleme și să le încarci la oricare dintre probleme, dar să anunți profesorul care va primi rezolvările pentru corectare. Totodată ai grijă să te încadrezi în dimensiunea maximă a fișierelor încărcate. Este ideal ca acest test să fie vizualizat pe un laptop/desktop sau măcar pe o tabletă. După finalizarea testului te evaluezi conform raspunsurilor și aduni punctajul obținut la cel de la testul grilă. Succes! Cum te numești? Email: aici trimiti rezolvările 1. În figura de mai jos este reprezentat triunghiul isoscel $~A B C,~$ cu baza $~B C,~$ având $~A C=6 \mathrm{~cm},~$ $~\sphericalangle B A C=45^{\circ},~$ iar $~B D \perp A C,~$ $~D \in A C.$$2~p \quad$a) Calculează valoarea raportului $~\frac{\mathscr{A}_{B C D}}{\mathscr{A}_{A B D}};$$3~p \quad$b) Calculează distanța de la punctul $~D~$ la dreapta $~A B.$ Choose File Trage fișierul cu rezolvarea aici sau Apasă aici și încarcă fișierul 2. În figura alăturată este reprezentată o piramidă triunghiulară regulată $~V A B C.~$ Punctul $~M~$ este mijlocul laturii $~B C, O~$ este centrul bazei $~A B C, A B=6 \mathrm{~cm}~$ și $~V M=2 \mathrm{~cm}.$(2p) a) Arată cǎ volumul piramidei este mai mare decât $~5 \mathrm{~cm}^3.$(3p) b) Determină măsura unghiului format de o față laterală cu planul bazei. Choose File Trage fișierul cu rezolvarea aici sau Apasă aici și încarcă fișierul 3. Se dă funcția $~f: \mathbb{R} \rightarrow \mathbb{R}, f(x)=\frac{3}{2} x-0,5.$(2p) a) Verifică dacă punctele $~A(-1,-2)~$ şi $~B(5,7)~$ sunt situate pe graficul funcției $~f.$(3p) b) Determină punctele de coordonate întregi situate pe segmentul $~A B~$ (fără punctele $~A~$ și $~B~$ ). Choose File Trage fișierul cu rezolvarea aici sau Apasă aici și încarcă fișierul 4. Considerăm expresia:$E(x)=\left[\left(1-\frac{3 x^2}{1-x^2}\right) \cdot \frac{x-1}{2 x+1}-1\right] \cdot \frac{x^2+2 x+1}{x-2}, x \in \mathbb{R} \backslash\left\{-1,-\frac{1}{2}, 0,1,2\right\}.$(2p) a) Arată că $~E(x)=x+1,~$ pentru orice $~x \in \mathbb{R} \backslash\left\{-1,-\frac{1}{2}, 0,1,2\right\}.$(3p) b) Calculează $~E(10)+E(11)+\ldots+E(20).$ Choose File Trage fișierul cu rezolvarea aici sau Apasă aici și încarcă fișierul 5. Împărțind numărul natural $~n~$ la $~18~$ și la $~24,~$ se obțin câturi nenule și resturile $~11,~$ respectiv $~17.$$2~p \quad$a) Este posibil ca $~n~$ să fie egal cu $~137$? Justifică răspunsul.$3~p \quad$b) Determină cel mai mic număr natural $~n~$ cu proprietatea din enunț. Choose File Trage fișierul cu rezolvarea aici sau Apasă aici și încarcă fișierul 6. În figura alăturată, triunghiul $~A B C~$ este echilateral, $~M~$ este un punct pe arcul mic $~B C~$ al cercului circumscris triunghiului $~A B C,~$ iar $~D~$ este situat pe segmentul $~A M~$ astfel încât $~M D=M C.$(2p) a) Arată că triunghiul $~M D C~$ este echilateral.(3p) b) Demonstrează că $~M A=M B+M C.$ Choose File Trage fișierul cu rezolvarea aici sau Apasă aici și încarcă fișierul