Testul conține Subiectul III de la Examenul de Evaluare Națională 2024. Timpul de lucru este 80 de minute. În cazul în care completezi testul pe telefon și o parte din enunț nu se vede complet în modul "portrait", întoarce telefonul în mod "landcape". Introduci emailul tău pentru a primi link spre rezultate, apoi dai redirecționare acelui email profesorului tău. În felul acesta veți avea acces, amândoi, la rezultate. La fiecare problemă încarca o fotografie sau un fisier pdf cu rezolvarea ta pentru a fi trimisă la adresa de email completată, pentru corectare. Nu este obligatoriu să atașezi fișiere la fiecare problema. Poți face un fișier pdf cu fotografiile rezolvărilor de la mai multe probleme și să le încarci la oricare dintre probleme, dar să anunți profesorul care va primi rezolvările pentru corectare. Totodată, ai grijă să te încadrezi în dimensiunea maximă a fișierelor încărcate. Este ideal ca acest test să fie vizualizat pe un laptop/desktop sau măcar pe o tabletă. După finalizarea testului, te evaluezi conform raspunsurilor și aduni punctajul obținut la cel de la testul grilă. Rezultatele se păstrează în baza de date timp de 30 de zile. Succes! Cum te numești? Email: pentru rezultate 1. Dacă elevii unei clase se așază câte 2 în fiecare bancă din laboratorul de fizică, atunci rămân 3 elevi în picioare. Dacă elevii se așază câte 4 în bancă, atunci rămân 5 bănci libere și o bancă în care stă un singur elev.(2p) a) Verifică dacă în acea clasă pot fi 30 de elevi. Justifică răspunsul dat.(3p) b) Determină numărul băncilor din laboratorul de fizică. Choose File Drag and Drop File Here or Browse 2. Se consideră expresia $E(x)=\left(\frac{1}{x^2-3 x+2}+\frac{1}{x-1}\right)~$ $~\cdot~$ $~\left(x^2-4\right),~$ unde $~x~$ este număr real, $~x \neq 1~$ și $~x \neq 2.$(2p) a) Arată că $~x^2-3 x+2~$ = $~(x-1)(x-2),~$ pentru orice număr real $~x.$(3p) b) Determină numerele îtregi $~n, n \neq 1~$ și $~n \neq 2,~$ pentru care $~N=\frac{5}{E(n)}~$ este număr natural. Choose File Drag and Drop File Here or Browse 3. Se consideră funcția $~f: \mathbb{R} \rightarrow \mathbb{R}, f(x)=2 x-1.$(2p) a) Arată că $~f(0)+f(1)=0.$(3p) b) Reprezentarea geometrică a graficului funcției $~f~$ intersectează axele $~O x~$ și $~O y~$ ale sistemului de axe ortogonale $~x O y~$ în punctele $~A,~$ respectiv $~B.~$ Determină distanța de la punctul $~C\left(-\frac{1}{2}, 0\right)~$ la dreapta $~A B.$ Choose File Drag and Drop File Here or Browse 4. În figura de mai jos este reprezentat triunghiul isoscel $~A B C~$ cu $~A B=A C.~$ Înălțimea din vârful $~A~$ intersectează latura $~B C~$ în punctul $~D~$ și $~A D=B C.~$ Înălțimea din vârful $~B~$ intersectează latura $~A C~$ în punctul $~E.~$ Înălțimile $~A D~$ și $~B E~$ se intersectează în punctul $~H.$(2p) a) Arată că unghiurile $~D A C~$ și $~E B C~$ au aceeași măsură.(3p) b) Demonstrează că $~A H=3 \cdot H D.$ Choose File Drag and Drop File Here or Browse 5. În figura de mai jos este reprezentat cercul de centru $~O,~$ în care $~C D~$ este diametru. Punctul $~B~$ aparține cercului astfel încât dreptele $~B O~$ și $~C D~$ sunt perpendiculare. Punctul $~M~$ aparține arcului mic $~B C,~$ dreptele $~D M~$ și $~B O~$ se intersectează în punctul $~N, D N=2 \cdot M N~$ și $~M N=4 \mathrm{~cm}.$(2p) a) Arată că măsura unghiului $~C M D~$ este egală cu $~90^{\circ}.$(3p) b) Calculează aria triunghiului $~D O N.$ Choose File Drag and Drop File Here or Browse 6. În figura de mai jos este reprezentată prisma dreaptă $~A B C A^{\prime} B^{\prime} C^{\prime}~$ cu baza triunghiul echilateral $~A B C,~$ $~A B=12 \mathrm{~cm}~$ și $~A A^{\prime}=3 \sqrt{3} \mathrm{~cm}.~$ Punctul $~M~$ este mijlocul segmentului $~A B.$(2p) a) Arată că aria laterală a prismei $~A B C A^{\prime} B^{\prime} C^{\prime}~$ este egală cu $~108 \sqrt{3} \mathrm{~cm}^2.$(3p) b) Determină distanța de la punctul $~M~$ la planul $~\left(A^{\prime} B^{\prime} C\right).$ Choose File Drag and Drop File Here or Browse