Test Evaluare Națională – Clasele V-VII – Subiectele I și II

Raportează întrebarea

Nu poți trimite un raport fără conținut. Explică, în câteva cuvinte, ce nu este în regulă cu întrebarea.

Test Evaluare Națională-Clasele V-VII-Subiectele I și II

Testul conține douăsprezece exerciții/probleme de tipul celor de la subiectele I și II de la Evaluarea Națională.
Timpul de lucru este de 35 de minute.
În cazul în care completezi testul pe telefon și o parte din enunț nu se vede complet în modul "portrait", întoarce telefonul în mod "landcape".
Dacă introduci adresa de email, vei primi un fișier pdf cu rezultatele și răspunsurile corecte, apoi dai redirecționare acelui email profesorului tău. În felul acesta veți avea acces amândoi la rezultate. Dacă nu îl introduci, vei putea exporta ulterior fisierul PDF.
Dacă ți se pare că ceva nu este în regulă cu enunțul sau răspunsurile unei întrebări, erori de afișare, greșeli gramaticale, nu ezita să folosești butonul și să raportezi întrebarea. Acest lucru îl poți face și după terminarea testului, în cazul în care consideri că răspunsul corect din test nu este potrivit. Eu îți mulțumesc anticipat dacă faci acest lucru.
Succes!

1 / 12

Subiectul I


Suma divizorilor întregi ai numărului $~4~$ este egală cu:

2 / 12

Dacă numerele $~a~$ și $~6~$ sunt invers proporționale cu $~9,~$ respectiv $~21,~$ atunci $~a~$ este egal cu:

3 / 12

Cardinalul mulțimii $~\{x \in \mathbb{Z}||x| \leq 10\}~$ este:

4 / 12

Cezar, Sara, Sofia și Mihnea au calculat produsul numerelor $~ a=\sqrt{2^4+2^4}~~$
și $~ b=\sqrt{2^6+2^6}~~$ și au obținut rezultatele înregistrate în tabelul de mai jos.

Dintre cei patru elevi, răspunsul corect a fost dat de:

5 / 12

Patru elevi, Adrian, Mara, Ionuț și Daria au fost solicitați să calculeze valoarea numărului real
$x=\frac{4}{\sqrt{2}}-|2 \sqrt{2}-3|-\sqrt{32}+|-4|.$
$$
\begin{array}{|c|c|c|c|}
\hline Adrian & Mara & Ionuț & Daria \\
\hline-1 & 1 & \sqrt{2} & 2 \\
\hline
\end{array}
$$
Rezultatele obținute au fost trecute în tabelul de mai jos. Dintre cei patru elevi, cel care a dat răspunsul corect este:

6 / 12

Două caiete și $~6~$ pixuri costă împreună $~48~$ de lei.
Afirmația „Trei pixuri și un caiet, de acelaşi fel, costă împreună $~24~$ de lei.” este:

7 / 12

Subiectul II


În reperul cartezian $~x O y~$ din figura de mai jos se consideră punctele $~A(2,0)~$ şi $~B(a, 3),~$ astfel încât dreapta $~A B~$ este paralelă cu axa $~O y.$
Valoarea numărului real $~a~$ este:

8 / 12

În figura de mai jos sunt reprezentate dreptele $~A B,~$ $~C D~$ şi $~M N,~$ concurente în punctul $~O.$
Dacă măsura unghiului $~N O A~$ este egală cu $~130^{\circ},~$ iar unghiul $~C O M~$ are măsura egală cu $~80^{\circ},~$ atunci măsura unghiului $~D O B~$ este egală cu:

9 / 12

În figura de mai jos este reprezentat rombul $~A B C D,~$ având $~A C=8 \sqrt{3} \mathrm{~cm}~$ şi măsura unghiului $~A B C~$ egală cu $~120^{\circ}.$
Perimetrul triunghiului $~A D B~$ este egal cu:

10 / 12

În figura de mai jos este reprezentat pătratul $~A B C D,~$ cu $~\{O\}=A C \cap B D.~$ Dacă triunghiul $~D O E~$ este echilateral, atunci măsura unghiului $~D B E~$ este egală cu:

11 / 12

În figura de mai jos, dreapta $~M A~$ este tangentă cercului $~\mathscr{C}(O, R).$
Dacă $~R=3 \mathrm{~cm},~$ iar lungimea segmentului $~M O~$ este egală cu $~5 \mathrm{~cm},~$ lungimea segmentului $~M A~$ este:

12 / 12

În figura de mai jos este reprezentat trapezul isoscel $~ABCD,~$ cu $~AB \| CD,$  $~AB \gt CD,$  $~AD=DC=BC=6 \mathrm{~cm}~$ ṣi $~AC \perp BC.~$ În punctul $~E,~$ mijlocul laturii $~BC,~$ se duce o perpendiculară care intersectează baza mare $~AB~$ în punctul $~F.$
Perimetrul triunghiului $~BCF~$ este egal cu:

0%

Lasă un rating și o opinie

Mulțumesc!

Bibliografie:

[1]-Anton Negrilă, Maria Negrilă – “Matematică. 40 de teste pe modelul evaluării naționale, clasele V-VII
Editura: PARALELA 45
An apariție: 2022


 
[2]-Gabriel Popa, Adrian Zanoschi, Gheorghe Iurea, Dorel Luchian – “Evaluarea Națională 2025. Matematică – Clasa a VIII-a
Editura: PARALELA 45
An apariție: 2024