Test Evaluare Națională – Clasele V-VIII – Complet – Experimental

Raportează întrebarea

Nu poți trimite un raport fără conținut. Explică, în câteva cuvinte, ce nu este în regulă cu întrebarea.

Test Evaluare Națională Complet-Experiment

Testul conține douăsprezece exerciții/probleme de tipul celor de la subiectele I, II și III de la Evaluarea Națională. Acest test este experimental. Te rog să lași opinia ta legată de Subiectul III. Poți face, în continuare, Subiectele I și II separat și Subiectul III sub forma în care încarci rezolvarea ta.
Timpul de lucru este de 120 minute.
În cazul în care completezi testul pe telefon și o parte din enunț nu se vede complet în modul "portrait", întoarce telefonul în mod "landcape".
La Subiectul III poți să scrii rezolvarea ta în căsuța dedicată.
Dacă introduci adresa de email, vei primi un fișier pdf cu rezultatele și răspunsurile corecte, apoi dai redirecționare acelui email profesorului tău. În felul acesta veți avea acces amândoi la rezultate. Dacă nu îl introduci, vei putea exporta ulterior fisierul PDF.
Dacă ți se pare că ceva nu este în regulă cu enunțul sau răspunsurile unei întrebări, erori de afișare, greșeli gramaticale, nu ezita să folosești butonul și să raportezi întrebarea. Acest lucru îl poți face și după terminarea testului, în cazul în care consideri că răspunsul corect din test nu este potrivit. Eu îți mulțumesc anticipat dacă faci acest lucru.
Succes!

1 / 18

Subiectul I


Rezultatul calculului $~ (1,8-1,2: 2) \cdot 5~~$ este egal cu:

2 / 18

Dacă $~\large \frac{5}{2 x-3} \normalsize = \large \frac{3}{y},~$ atunci rezultatul calculului $~6 x-5 y~$ este:

3 / 18

Cel mai mic număr natural care nu aparține mulțimii
$A=\left\{x \in \mathbb{Z}^* \mid-3 \leq x \lt 2\right\}~$ este:

4 / 18

Patru elevi, Ion, Maria, Andrei și Elena, măsoară lungimea gardului şcolii la care învață. Rezultatele măsurătorilor sunt prezentate în tabelul următor.
$$
\begin{array}{|c|c|c|c|c|}
\hline \text { Elevul } & \text { Ion } & \text { Maria } & \text { Andrei } & \text { Elena } \\
\hline \text { Lungimea măsurată } & 631,87 \mathrm{~m} & 632,48 \mathrm{~m} & 631,7 \mathrm{~m} & 632,4 \mathrm{~m} \\
\hline
\end{array}
$$
Stiind că lungimea gardului este egală cu $~632 \mathrm{~m},~$ elevul care a făcut cea mai bună aproximare este:

5 / 18

Patru elevi, Ana, Bogdan, Cristi și Dana, au calculat rădăcina pătrată a produsului numerelor $~\sqrt{5}, \sqrt{6}, \sqrt{8}~$ și $~\sqrt{15}.~$ Rezultatele obținute de ei sunt trecute în tabelul următor:
$$
\begin{array}{|c|c|c|c|}
\hline \text { Ana } & \text { Bogdan } & \text { Cristi } & \text { Dana } \\
\hline 2 \sqrt{15} & 10 \sqrt{6} & 60 & 3600 \\
\hline
\end{array}
$$
Dintre cei patru elevi, cel care a obținut rezultatul corect este:

6 / 18

Prețul unui obiect este egal cu $~60~de~lei.~$ Într-o lună, prețul obiectului a crescut cu $~20 \%,~$ apoi, după un anumit timp, prețul obiectului a scăzut cu $~20 \%.~$ Oana afirmă: „După cele două modificări, prețul obiectului este egal tot cu $~60~de~lei$".
Afirmația Oanei este:

7 / 18

Subiectul II


În figura de mai jos sunt reprezentate punctele distincte coliniare $~A,$$B,$$ C~$ şi $~D,~$ în această ordine, astfel încât $~B C=2 A B,~$ iar punctul $~C~$ este mijlocul segmentului $~A D.$
Valoarea raportului $~\large \frac{B C}{A D}~$ este egală cu:

8 / 18

În figura de mai jos, $~A O B~$ este un unghi cu măsura egală cu $~10^{\circ},~$ $~O M~$ este perpendiculară pe $~O A~$ și $~O N~$ este bisectoarea unghiului $~B O M.$
Măsura unghiului $~A O N~$ este egală cu:

9 / 18

În triunghiul $~A B C,~$ din figura de mai jos, cunoaștem: $~A B=120 \mathrm{~m},~$ dreapta $~A D~$ este perpendiculară pe $~B C,~$ $~D \in B C,~$ iar măsurile unghiurilor $~A B C~$ şi $~A C B~$ sunt egale cu $~30^{\circ},~$ respectiv cu $~45^{\circ}.~$ Lungimea segmentului $~C D~$ este egală cu:

10 / 18

În figura de mai jos este reprezentat triunghiul isoscel $~A B C,~$ cu $~A B=A C=25 \mathrm{~cm},~$ $~B C=30 \mathrm{~cm},~$ iar $~B M \perp A C,~$ $~M \in A C.~$ Punctul $~N~$ este mijlocul segmentului $~A M,~$ iar $~P N \perp A M,~$ $~P \in A B.$
Lungimea segmentului $~P N~$ este egală cu:

11 / 18

În figura de mai jos este reprezentat rombul $~A B C D,~$ cu $~A B=20 \mathrm{~cm}~$ și $~\sphericalangle A B C=120^{\circ}.~$ Punctele $~E,~$ $~F,~$ $~G~$ și $~H~$ sunt mijloacele laturilor $~A B,~$ $~B C,~$ $~C D,~$ respectiv $~A D.$
Aria patrulaterului $~E F G H~$ este egală cu:

12 / 18

În figura de mai jos este reprezentat trapezul isoscel $~ABCD,~$ cu $~AB \| CD,$  $~AB \gt CD,$  $~AD=DC=BC=6 \mathrm{~cm}~$ ṣi $~AC \perp BC.~$ În punctul $~E,~$ mijlocul laturii $~BC,~$ se duce o perpendiculară care intersectează baza mare $~AB~$ în punctul $~F.$
Perimetrul triunghiului $~BCF~$ este egal cu:

13 / 18

Subiectul III


Ana își propune să rezolve un set de probleme la matematică într-un anumit număr de zile. Dacă ar rezolva câte patru probleme pe zi, i-ar mai rămâne șase probleme. Dacă ar rezolva câte cinci probleme pe zi, ar termina cu o zi mai devreme decât și-a propus.
(2p) a) Este posibil ca numărul problemelor de rezolvat să fie impar? Justifică răspunsul (în căsuța dedicată rezolvării tale).
(3p) b) Determină numărul de probleme pe care le are de rezolvat Ana.

Rezolvarea elevului

14 / 18

Se consideră expresia
$E(x)=x-\left(1+\frac{\sqrt{18}}{x-2 \sqrt{2}}\right): \frac{x^2+3 x \sqrt{2}+4}{x^2-8},~$ unde $~x \in \mathbb{R} \backslash\{-2 \sqrt{2},-\sqrt{2}, 2 \sqrt{2}\}.$
(2p) a) Aduceți la forma cea mai simplă $~E(x),~$ pentru orice $~x \in \mathbb{R} \backslash\{-2 \sqrt{2},-\sqrt{2}, 2 \sqrt{2}\}.$
(3p) b) Cum este expresia  $~x^2-x-E(x),~$ pentru orice $~x \in \mathbb{R} \backslash\{-2 \sqrt{2},-\sqrt{2}, 2 \sqrt{2}\}?$

Rezolvarea elevului

15 / 18

Se consideră funcția $~f: \mathbb{R} \rightarrow \mathbb{R}, f(x)=x.$

(2p) a) Calculează $~f(-\sqrt{2})+f(1+\sqrt{2}).$
(3p) b) Cum sunt distanțele de la orice punct situat pe graficul functiei se află la axele $~O x~$ și $~O y~$ ale sistemului de coordonate?

Rezolvarea elevului

16 / 18

În figura alăturată este reprezentat un pătrat $~A B C D~$ cu $~A B=12 \mathrm{~cm},~$ iar $~O~$ este punctul de intersecție a diagonalelor sale. Notăm cu $~E~$ simetricul punctului $~O~$ față de punctul $~C.$

(2p) a) Calculează lungimea lui $~A E$.
(3p) b) Determină distanṭa de la punctul $~E~$ la dreapta $~A D.$

Rezolvarea elevului

17 / 18

În figura alăturată este reprezentat trapezul isoscel $~A B C D~$ cu $~A B \| C D, A B=~$ $~=12 \mathrm{~cm}, C D=6 \mathrm{~cm}~$ si $~B D=18 \mathrm{~cm}.~$ Diagonalale trapezului se intersectează în punctul $~O, R~$ este mijlocul segmentului $~A O,~$ iar $~M~$ este mijlocul segmentului $~B C.$

(2p) a) Calculează $~O B~$
(3p) b) Determină lungimea segmentului $~R M.$

Rezolvarea elevului

18 / 18

În figura alăturată, $~A B C~$ şi $~D B C~$ sunt două triunghiuri situate in plane diferite, cu $~A B=A C=5 \mathrm{~cm}, D B=D C=5 \sqrt{3} \mathrm{~cm}~$ şi $~B C=8 \mathrm{~cm}.$

(2p) a) Măsura unghiului dintre $~B C~$ și  $~A D~$ este:
(3p) b) Dacă, în plus, $~A D=10 \mathrm{~cm},~$ calculează lungimea segmentului $~M N,~$ unde $~M~$ este mijlocul segmentului $~B C,~$ iar $~N~$ este mijlocul segmentului $~A D.$

Rezolvarea elevului

0%

Lasă un rating și o opinie

Bibliografie:

[1]-Anton Negrilă, Maria Negrilă – “Matematică. 40 de teste pe modelul evaluării naționale, clasele V-VII
Editura: PARALELA 45
An apariție: 2022


 
[2]-Gabriel Popa, Adrian Zanoschi, Gheorghe Iurea, Dorel Luchian – “Evaluarea Națională 2025. Matematică – Clasa a VIII-a
Editura: PARALELA 45
An apariție: 2024