Raportează întrebarea
Test Evaluare Națională Complet-Experiment
Testul conține douăsprezece exerciții/probleme de tipul celor de la subiectele I, II și III de la Evaluarea Națională. Acest test este experimental. Te rog să lași opinia ta legată de Subiectul III. Poți face, în continuare, Subiectele I și II separat și Subiectul III sub forma în care încarci rezolvarea ta.
Timpul de lucru este de 120 minute.
În cazul în care completezi testul pe telefon și o parte din enunț nu se vede complet în modul "portrait", întoarce telefonul în mod "landcape".
La Subiectul III poți să scrii rezolvarea ta în căsuța dedicată.
Dacă introduci adresa de email, vei primi un fișier pdf cu rezultatele și răspunsurile corecte, apoi dai redirecționare acelui email profesorului tău. În felul acesta veți avea acces amândoi la rezultate. Dacă nu îl introduci, vei putea exporta ulterior fisierul PDF.
Dacă ți se pare că ceva nu este în regulă cu enunțul sau răspunsurile unei întrebări, erori de afișare, greșeli gramaticale, nu ezita să folosești butonul și să raportezi întrebarea. Acest lucru îl poți face și după terminarea testului, în cazul în care consideri că răspunsul corect din test nu este potrivit. Eu îți mulțumesc anticipat dacă faci acest lucru.
Succes!
4 / 18
Patru elevi, Ion, Maria, Andrei și Elena, măsoară lungimea gardului şcolii la care învață. Rezultatele măsurătorilor sunt prezentate în tabelul următor. $$ \begin{array}{|c|c|c|c|c|} \hline \text { Elevul } & \text { Ion } & \text { Maria } & \text { Andrei } & \text { Elena } \\ \hline \text { Lungimea măsurată } & 631,87 \mathrm{~m} & 632,48 \mathrm{~m} & 631,7 \mathrm{~m} & 632,4 \mathrm{~m} \\ \hline \end{array} $$ Stiind că lungimea gardului este egală cu $~632 \mathrm{~m},~$ elevul care a făcut cea mai bună aproximare este:
Rezolvare sumară, orientativă, tip barem:
14 / 18
Se consideră expresia
$E(x)=x-\left(1+\frac{\sqrt{18}}{x-2 \sqrt{2}}\right): \frac{x^2+3 x \sqrt{2}+4}{x^2-8},~$ unde $~x \in \mathbb{R} \backslash\{-2 \sqrt{2},-\sqrt{2}, 2 \sqrt{2}\}.$
(2p) a) Aduceți la forma cea mai simplă $~E(x),~$ pentru orice $~x \in \mathbb{R} \backslash\{-2 \sqrt{2},-\sqrt{2}, 2 \sqrt{2}\}.$
(3p) b) Cum este expresia $~x^2-x-E(x),~$ pentru orice $~x \in \mathbb{R} \backslash\{-2 \sqrt{2},-\sqrt{2}, 2 \sqrt{2}\}?$
Rezolvare sumară, orientativă, tip barem:
a) $E(x)=x-1$
b) $x^2-x-E(x)=x^2-2x+1=(x-1)^2 \geq 0$.
____________________________________
[2]-Testul 73, Subiectul al III-lea, Problema 2
17 / 18
În figura alăturată este reprezentat trapezul isoscel $~A B C D~$ cu $~A B \| C D, A B=~$ $~=12 \mathrm{~cm}, C D=6 \mathrm{~cm}~$ si $~B D=18 \mathrm{~cm}.~$ Diagonalale trapezului se intersectează în punctul $~O, R~$ este mijlocul segmentului $~A O,~$ iar $~M~$ este mijlocul segmentului $~B C.$
(2p) a) Calculează $~O B~$
(3p) b) Determină lungimea segmentului $~R M.$
Rezolvare sumară, orientativă, tip barem:
a) $\triangle D O C \sim \triangle B O A,$ deci $O D=O C=6 \mathrm{~cm}, O B=O A=12 \mathrm{~cm};$
b) Triunghiul $A O B$ este echilateral, prin urmare $B R \perp O A.$ Segmentul $R M$ este mediana ipotenuzei in triunghiul dreptunghic $R B C,$ deci $R M=\frac{B C}{2}=3 \sqrt{7} \mathrm{~cm}.$
____________________________________
[2]-Testul 79, Subiectul al III-lea, Problema 5
18 / 18
În figura alăturată, $~A B C~$ şi $~D B C~$ sunt două triunghiuri situate in plane diferite, cu $~A B=A C=5 \mathrm{~cm}, D B=D C=5 \sqrt{3} \mathrm{~cm}~$ şi $~B C=8 \mathrm{~cm}.$
(2p) a) Măsura unghiului dintre $~B C~$ și $~A D~$ este:
(3p) b) Dacă, în plus, $~A D=10 \mathrm{~cm},~$ calculează lungimea segmentului $~M N,~$ unde $~M~$ este mijlocul segmentului $~B C,~$ iar $~N~$ este mijlocul segmentului $~A D.$
Rezolvare sumară, orientativă, tip barem:
a) Avem $B C \perp A M$ și $B C \perp M D \Rightarrow B C \perp(A M D)$ și cum $A D \subset(A M D) \Rightarrow B C \perp A D ;$
b) Cum triunghiul $A C D$ este dreptunghic (deoarece $A D^{2}=A C^{2}+D C^{2}$ ) și $C N$ este mediană, rezultă $C N=5 \mathrm{~cm}.$ La fel, $B N=5 \mathrm{~cm}.$ Din triunghiul $N M C,$ rezultă că $M N=3 \mathrm{~cm}.$
____________________________________
[2]-Testul 53, Subiectul al III-lea, Problema 6
Începe alt test
Lasă un rating și o opinie
Trimite ratingul și opinia
Descarcă PDF
Bibliografie: [1]-Anton Negrilă, Maria Negrilă – “Matematică. 40 de teste pe modelul evaluării naționale, clasele V-VII “ Editura: PARALELA 45 An apariție: 2022 [2]-Gabriel Popa, Adrian Zanoschi, Gheorghe Iurea, Dorel Luchian – “Evaluarea Națională 2025. Matematică – Clasa a VIII-a “ Editura: PARALELA 45 An apariție: 2024