Testul conține șase probleme de tipul celor de la subiectelul III de la Evaluarea Națională. Timpul de lucru este de 80 de minute. În cazul în care completezi testul pe telefon și o parte din enunț nu se vede complet în modul "portrait", întoarce telefonul în mod "landcape". La fiecare problemă încarca o poza sau un fisier pdf cu rezolvarea ta pentru a fi trimisă la adresa de email completată, pentru corectare. Nu este obligatoriu să atașezi fișiere la fiecare problema. Poți face un fișier pdf cu fotografiile rezolvărilor de la mai multe probleme și să le încarci la oricare dintre probleme, dar să anunți profesorul care va primi rezolvările pentru corectare. Totodată ai grijă să te încadrezi în dimensiunea maximă a fișierelor încărcate. Este ideal ca acest test să fie vizualizat pe un laptop/desktop sau măcar pe o tabletă. După finalizarea testului te evaluezi conform raspunsurilor și aduni punctajul obținut la cel de la testul grilă. Succes! Cum te numești? Email: aici trimiti rezolvările 1. Se consideră expresia$E(x)=\left(\frac{1}{9 x}-\frac{1}{x^3}\right): \frac{x^3+6 x^2+9 x}{9 x^4},~$ unde $~x~$ este număr real, $~x \neq-3~$ si $~x \neq 0.$(2p) a) Arată că $~E(x)=\frac{x-3}{x+3},~$ pentru orice număr real $~x, x \neq-3~$ și $~x \neq 0.$(3p) b) Determină $~x \in \mathbb{Z},~$ pentru care $~E(x)+\frac{1}{2 x}=0.$ Choose File Drag and Drop File Here or Browse 2. Într-o clasă, numărul elevilor absenți este $~\frac{1}{8}~$ din numărul celor prezenți. Dacă din clasă pleacă doi elevi, numărul elevilor absenți devine $~\frac{1}{5}~$ din numărul celor prezenți.(2p) a) Stabilește dacă în clasă pot fí prezenți 24 de elevi.(3p) b) Care este numărul total al elevilor clasei? Choose File Drag and Drop File Here or Browse 3. În triunghiul $~A B C~$ avem: $~A B=5 \mathrm{~cm}, A C=8 \mathrm{~cm},~$ iar sinusul unghiului $~B A C~$ este egal cu 0,8.(2p) a) Calculează lungimea laturii $~B C.$(3p) b) Determină aria triunghiului $~A B C.$ Choose File Drag and Drop File Here or Browse 4. În figura alăturată avem: $~\sphericalangle B C D=90^{\circ}, A B=12 \mathrm{~cm}, B C=4 \mathrm{~cm},~$ $~C D=3 \mathrm{~cm}~$ şi $~A D=13 \mathrm{~cm}.$(2p) a) Arată că dreptele $~A B~$ și $~B D~$ sunt perpendiculare.(3p) b) Dacă $~M~$ şi $~N~$ sunt mijloacele segmentelor $~B D,~$ respectiv $~A D,~$ calculează suma $~C M+M N+N B.$ Choose File Drag and Drop File Here or Browse 5. În figura alăturată, $~V A B C~$ este o piramidă triunghiulară regulată cu înălṭimea $~V O=3 \mathrm{~cm}~$ şi apotema $~V M=2 \sqrt{3} \mathrm{~cm}, M \in B C.$(2p) a) Arată că $~A B=6 \mathrm{~cm}.$(3p) b) Calculează tangenta unghiului format de dreapta $~V B~$ cu planul ( $~V A M).$ Choose File Drag and Drop File Here or Browse 6. Se consideră funcția $~f: \mathbb{R} \rightarrow \mathbb{R}, f(x)=-x+1.$(2p) a) Calculează $~f(\sqrt{2}) \cdot f(-\sqrt{2}).$(3p) b) Ştiind că $~A~$ şi $~B~$ sunt punctele de intersecție a reprezentării grafice a funcției $~f \mathrm{cu}~$ axele $~O x,~$ respectiv $~O y~$ ale sistemului de axe ortogonale $~x O y,~$ determină distanța de la punctul $~C(3,0)~$ la dreapta $~A B.$ Choose File Drag and Drop File Here or Browse